top of page
db Print Studio Logo
1.5_logo.png

정원

jeong one

2023 밀려오고-밀려가는 그곳, 북구예술창작소 소금나루 2014, 울산
2021 길 잃/찾는 방법_개인전, 북촌 한옥청, 서울
2019 I’m ground 자기소개하기_신진작가 선정 개인전, 갤러리 팔레 드 서울, 서울

정원은 오래되고 잊혀저 바깥으로 밀려난 공간에 주목해왔다. 현실에 뒤덮여 인지하지 못했던 공간을 중심으로 그곳에 남겨진 부산물을 단서 삼아 공간을 감각한다. 공간과 그곳을 인식하는 주체인 나(인간)사이에 보이지 않지만 존재하는 연결을 드러내 그곳에 숨겨진 모순과 오류를 찾는 작업을 한다.
I have focused on gardens as spaces that are old and forgotten, pushed to the outskirts. Centering on these spaces, which have been overshadowed by reality and thus unnoticed, I sense the space through the remnants left behind. My work reveals the invisible yet existing connections between the space and the perceiving subject, myself (the human), to uncover the hidden contradictions and errors within.

Interview

Q : 이번 출품작에 대한 간략한 설명을 적어주세요. 

A :

석판화는 판 위에 이미지를 새기고 재운 후 이미지를 지워내며 시작된다. 이미지가 없는 텅 빈 판에 얇게 잉크를 올린다. 판이 잉크에 적응을 할 수 있도록 천천히 잉크를 쌓고 찍어내는 과정을 반복하면 아무것도 보이지 않던 판 위에 이미지가 다시 나타난다. 그렇게 찍어내다 보면 크고 작은 스컴들이 발생해 이미지는 이내 뭉개지기도 한다. 존재했지만 바깥으로 밀려나 보지 못했던 것을 다시 들여다 보는 과정을 기록했다.

Lithography begins by engraving and then erasing an image from the plate. A thin layer of ink is applied to the empty plate. By slowly building up and printing the ink repeatedly, allowing the plate to adapt to the ink, the image that was once invisible reappears on the plate. Through this process, scums of various sizes may form, causing the image to blur. I have documented the process of revisiting what existed but was pushed aside and unseen.

경계 / 공간 / 부산물
BOUNDARY / SPACE / REMNANTS

A :

Q : 나의 작업을 대표하는 키워드 3가지를 알려주세요. 

Q : 작가님의 작업에서 판화가 갖는 의미는 무엇인가요? 

A :

작업을 풀어내는데 있어서 사용하는 언어 중 가장 편한 언어
The language I am most comfortable using to articulate my work.

Q : 앞으로 시도하고자 하는 작업의 방향은 무엇인가요?

A :

판화의 작업 수행 과정과 전달하고 하는 이야기의 연결
The connection between the process of executing printmaking and the stories I aim to convey.

서울시 마포구 홍익로5길 59, ​1층(서교동, 남성빌딩)

Tel: 070 8845 4099 / 공칠공 팔팔사오 사공구구

© 2020 by db Print Studio Proudly created with Wix.com

bottom of page