박예림
Park yelim
2022 보아라: Voir-là, 갤러리라보논현, 서울
2023 공간+시간=기억, 오솔갤러기카페, 인천
Interview
Q : 이번 출품작에 대한 간략한 설명을 적어주세요.
A :
그들도 존재하고 있다, 인파 시리즈는 전통 판화기법을 따른 작업들로 종이 위에 이미지를 제작되었습니다. 이번 작업은 시간의 연속성에 관한 이야기는 이어가되 다른 구도를 보여주며, 다른 기법과 접목하고자 하였습니다.
"They Also Exist, The Crowd Series" follows traditional printmaking techniques, with images created on paper. This work continues the narrative on the continuity of time, but aims to present different compositions and integrate other techniques.
과거 / 현재 / 미래
PAST / PRESENT / FUTURE
A :
Q : 나의 작업을 대표하는 키워드 3가지를 알려주세요.
Q : 작가님의 작업에서 판화가 갖는 의미는 무엇인가요?
A :
판화는 저의 시리즈 작업에 큰 영향을 주었습니다. 레이어(판)을 겹쳐 만드는 판화기법에서 영감을 받아 과거,현재 그리고 미래가 서로 겹쳐지는 시간의 연속성을 작업 주제로 채택하게 되었습니다. 판화는 제 작업의 시작이자 원점입니다.
Printmaking has greatly influenced my series of works. Inspired by the printmaking technique of layering plates, I adopted the continuity of time—where the past, present, and future overlap—as the theme of my work. Printmaking is both the beginning and the origin of my art.
Q : 앞으로 시도하고자 하는 작업의 방향은 무엇인가요?
A :
평면, 입체, 영상 등 여러 작업 방식을 도전했던 과거와는 달리 최근 작업들은 평면에 치중되어 있습니다. 계속 이어진 작업에 대한 고민과 압박감이 저를 위축되게 만든 것 같습니다. 앞으로의 작업은 좀 더 다양하고 자유롭게 자신을 확장하는 것에 집중할 것입니다.
Unlike my past works, which explored various methods such as flat, three-dimensional, and video art, my recent works have been focused on flat surfaces. The ongoing concerns and pressure about my work have made me feel constrained. Moving forward, I will focus on expanding myself more diversely and freely in my artistic endeavors.